Evlutkirkko Sites > Kyrkans lättlästa sidor > Tro och liv > Herrens välsignelse

Herrens välsignelse

isa meidan siunausVälsignelse betyder allt det goda som Gud ger oss.
Vi ber om Guds välsignelse när vi ber bönen Herrens välsignelse.

Vi behöver alltid Guds hjälp, beskydd och omsorg.
Vi får lita på Gud och hans välsignelse när vi har det svårt.
Guds välsignelse skyddar oss också när vi skall dö.

Herrens välsignelse:

Herren välsigne er
och bevare er.
Herren låte sitt ansikte lysa över er
och vare er nådig.
Herren vände sitt ansikte till er
och give er frid.
I Faderns och Sonens och den heliga Andens namn.

Information om kakor
Top